Reklam för alla

Reklam och Marknadsföring

Röka får man göra på specifika ställen

Idag är det nästan snudd på kriminellt att ta upp en cigarett, speciellt om det gör det offentligt och kanske där det är andra runt. Att göra det inomhus någonstans förknippas nästan vid mord och rökningen i sig är inte som den en gång var. Förr i tiden var det fint att röka, speciellt på 40 och 50 talet. Men då hade man inte heller någon koll på vad rökningen kunde göra med ens kropp. Det har man idag och det är bra!

60talet

Under 60 talet blev därför askfatet som en reklampelare för turism. Det var något man ofta om inte alltid köpte som souvenir. Gärna någon där det stod något lands namn eller stad. På den tiden hade man alltid askfatet framme på borde där alla var vilket gjorde den lite extra fin.

Reklam här och där

Oavsett var man hittar reklamen så är syftet alltid detsamma. Det ska få dig som medborgare att vilja köpa en viss produkt eller tjänst och företaget ska på så sätt tjäna pengar. Det är bra att reklam på många håll kan finansiera eventuella vägar, vård, omsorg och skolor på ett bra sätt. Allt man kan få är bra. Hade man inte haft reklamen hade man fått betala det själv som skattebetalare. Något som man såklart också gör, men det hade nog blivit bra mycket dyrare för den enskilde personen. Sen kanske man kan diskutera var och på vilka platser man använder sig av en viss reklam och om den är lämplig i sammanhanget. Ett annat bra sätt kan  vara att ordna med reklamprodukter för ett företag. Det kan du bland annat kolla på Axon Profil. Där kan du hitta lite roligare prylar för dina potentiella kunder. Som ett mycket bra komplement för till exempel tv eller tidningsreklam.

”– Nu får man ta en cigarett någon mil innan man kommer dit och se till att röka i medvind så att det inte luktas.”